
Hur sannolikt är du att du skulle rekommendera företaget till en vän eller kollega?
Ni har säkert ramlat över denna frågeställning förut. Mätning av kunduppfattning utgår ifrån denna väldigt enkla frågeställning. Svaren anger respondenten på en skala mellan 0 och 10.
Svaren som kommer in slås ihop i tre olika kategorier av respondenter. Era kritiker har betygsatt er 0-6 och kan räknas som kunder som inte är speciellt nöjda. De passiva har betygsatt er 7-8. Era ambassadörer är de som har betygsatt er 9-10 och räknas som väldigt lojala kunder.
NPS-betyget som beräknas fram rapporteras som ett värde mellan -100 och 100 och kan användas för till exempel mäta utveckling över tid eller för att jämföra organisatoriska enheter eller produkter mot varandra.
Kontakta oss gärna för mer information om NPS och hur ni kan använda det i er verksamhet.
Kritiker
Passiva
Ambassadörer
Intresserad av att veta mer?
Boka ett möte med vår Success Manager för att få djupare inblick i vad InSurvey kan göra för er verksamhet!
Blixtsnabb support
Vår kompetenta supportpersonal finns redo att hjälpa till om du skulla fastna. Supporten är tillgänglig vardagar mellan 8 och 17.
Tillgänglighetsanpassat
I InSurvey ska alla enkelt kunna fylla i våra formulär och kunna ta del av våra rapporter. Därför följer såklart verktyget tillgänglighetsdirektivet WCAG 2.1.
Helsvensk datalagring
Vi har enbart helsvenskt datalagring. Punkt. Med InSurvey vet du precis vart i Sverige din data är och vilka som kan hantera den.
SSO-autentisering
Är ni trötta på alla lösenord för olika tjänster? Låt istället era administratörer logga in med sina vanliga Microsoft Azure AD-konton.
Arbeta kollaberativt
Skapa team för ditt projekt och dela ditt material till dina kollegor enkelt. Minskar personberoendet och gör organisationen mer effektiv.
Heltäckande API
InSurvey är en helt tjänsteorienterad plattform vilket innebär att all funktionallitet i InSurvey är åtkomlig via vårt API.